XTC-campagne officieren van justitie valt in de prijzen

De XTC-campagne die twee officieren van justitie met een reclamebureau in 2019 ontwikkelden is in de prijzen gevallen. De campagne “XTACY, daar zit een luchtje aan” was gericht op de bewustwording van het publiek van de kenmerkende geur van xtc-labs.

Vergroot afbeelding alt=""
XTC-campagne "XTACY, daar zit een luchtje aan" valt in de prijzen.

De campagne van de officieren van justitie Antoinette Doedens en Carla Hofstee in samenwerking met het reclamebureau Roorda kreeg recent twee zilveren onderscheidingen bij de uitreiking van de EsprixAwards. Daarbij wordt het best werk van Nederland gekozen en beoordeeld op het creatieve idee en het resultaat.

Gaan vliegen

De juryvoorzitter zei onder de indruk te zijn omdat het idee en de strategie zo sterk waren dat anderen jou eigenlijk helpen om het verhaal te vertellen. “We vonden het heel erg knap dat het zo erg is gaan vliegen”, aldus de enthousiaste jury.

Alsof dat niet genoeg was won de campagne in juni ook een bronzen lamp bij de ADCN, waar prijzen worden toegekend aan het beste reclamewerk in Nederland. De campagne haalde het 8 uur journaal en de voorpagina van de grootste krant in Nederland. Vrijwel alle media besteedden aandacht aan de campagne en op alle continenten haalde de officieren van justitie het nieuws.

Voortgezet

De campagne is nog altijd niet ten einde en wordt vanwege het gebleken succes begin september voorgezet in verschillende gemeenten in  Oost Nederland. In Zeeland-West-Brabant leidde de karakteristieke xtc-geur vorig jaar tot enkele tientallen meldingen door het publiek.